utm_source=taboola&utm_medium=referral
מעשה אבות - סימן לבנים

מעשה אבות - סימן לבנים

לא פעם במסגרת תהליך עבודה עם זוגות, עולות התנהגויות שהינם בסיס ופתח לרוב המחלוקות בין בני הזוג. לרוב, גם אחד הצדדים מתקשה להעביר את המסר שלו/ לשנות את גישתו/ לשכנע את הצד השני בצדקתו ו/או כלל לא מבין מה הצד השני רוצה ממנו או מה לא בסדר בהתנהגותו.

גישות שונות בין בני זוג יכולות לבוא לידי ביטוי ברבדים שונים - התנהלות כלכלית, גישה לאינטימיות, רצון תמידי בקרבה, קשיחות בחינוך הילדים, רמת פתיחות במערכות היחסים בין בני הבית, חסימה רגשית ועוד.

רוב הפערים בגישות יורגשו ביתר שאת דווקא במהלך החיים המשותפים המחייבים, קרי לאחר מיסוד הזוגיות, הולדת ילדים והגדלת תחומי המורכבות בחיים יחדיו. זה לא אומר שהזוג טעה בהערכת הפרטנר לחיים או שהם אינם יכולים להצליח בזוגיות שלהם וכן, ישנם דברים שלא נוכל לגלות בשלבי הזוגיות המוקדמים, אך הם בהחלט ניתנים לעבודה ולשינוי אם נבחר בכך.  

בתהליך עבודה עם אחד הזוגות, בין יתר פערים נוספים, עלה פער מובהק בגישה להוצאות כספיות בהתנהלות המשפחתית, הבעל עמד על דעה לגבי הוצאות מסוימות שהינן מיותרות והביע חשש עקבי, ולא מודע, לשינוי היכולת הכלכלית המבוססת שלהם כמשפחה. פערי הגישה העצימו מחלוקות, פגיעות רגשית אצל האישה ואת תחושת חוסר האכפתיות כלפיה מצד בעלה.

בהעמקה אל העבר והילדות של כל אחד, התברר שהתנהגותו של הבעל מונעת מפחד שהתגבש בילדותו, עת המשפחה ירדה מנכסיה והם נאלצו להתמודד עם שגרת חיים לא פשוטה לאחר מכן. פחד שהוא כלל לא היה מודע אליו וכל שכן, לא לכך שהוא מנהל אותו כיום ומשפיע על ההתנהגויות וההחלטות שהוא מקבל - ומבלי שתהיה הצדקה לכך במצבם הנוכחי כיום.

חיבור העבר לחייו היווה גילוי משמעותי בפני עצמו עבורו/מבחינתו, אך עצם המודעות ליכולת ההשפעה של חוויית ילדותו ולהתנהלות הוריו באותה העת סללה את מחצית הדרך להבנת טענותיה וקשייה של האישה ובעיקר לפגיעות שקיימת בה ביחסו אליה.

עבודה של בני זוג אינה מסתכמת ואינה מסתיימת בתובנות, אך עם הנחייה ועבודה נכונה הוא הצליח 'לראות אותה', להבין אותה ואת קשייה והיא הבינה את המקום ממנו נובעים התנהגויותיו והיתה נכונה לקבל ביותר סלחנות את תגובותיו ודי היה בתשתית של כל אלה להוביל אותם לגישור על הפער בתחום זה ולמצוא את האיזון בהתנהלות הכלכלית שתיטיב עם הזוגיות ולהמשכיות המשפחה מאוחדת.

העברה בין דורית הינה תופעה חשובה שנכיר בה ונבין את השלכותיה על חיינו - תופעה של שחזור דפוסי הורות מדור לדור.

ילדותו של האדם משפיעה על התנהגותו ועל התנהלותו לאורך החיים, ודפוסי ההורות, אירועים שחווה וזיכרונות שנשמרים אצלו מילדותו יפגשו בו מבלי שיהיה מודע לכך במערכת הזוגית, בהתנהלות ההורית, בחינוך ילדיו ועוד. אלו יכולים להיות דפוסים שליליים או חיוביים. אולם, מודעות לדפוסי ההורות ולהשפעת הזיכרונות יכולה לסייע בהימנעות משחזור דפוסי התנהגות שאינם חיוניים ומזיקים בפרט, ולהביא ליצירת דפוסי התנהגות שונים ורצויים עבורכם ועבור ילדיכם.

אז אני מזמינה אתכם לעצור רגע ולחשוב - אילו הורים אתם מגדלים?

נסו לשבת עם בני הזוג שלכם ולהגדיר בכותרות את נושאי המחלוקות ביניכם, לאחר מכן נסו להיזכר בזיכרונות ילדות שלכם על ההתנהגויות של הוריכם בנושאים האלו, נסו להיזכר איך הם נהגו, איך להערכתכם הם היו נוהגים בסיטואציות דומות להתנהלות מול בני זוגכם כיום ולסיום, נסו להעריך - האם אתם משחזרים את ההתנהגות שלהם או את תוצאות זיכרונות ילדותכם? ובעיקר - האם אתם שלמים עם ההתנהגויות האלו? האם הייתם רוצים להתנהג אחרת? האם תרצו שהעתיד של ילדיכם ייראה אחרת?

תשובות כנות לעצמכם על כל השאלות האלו יעזרו לכם להוביל לשינוי במקומות הנכונים לכם.

ואם אתם רוצים לעבוד על זה יחד בתהליך זוגי - צרו עימי קשר כבר עכשיו, סמסו או התקשרו.

ייעוץ זוגי לא נועד רק לעיתות משבר