utm_source=taboola&utm_medium=referral
למי מיועד תהליך גישור ומתי נכון להיעזר בו?

למי מיועד תהליך גישור ומתי נכון להיעזר בו? 

איכשהו התקבל הרושם שתהליך גישור הוא הליך שמיועד רק לצדדים שנמצאים בתהליך משפטי אבל זה ממש לא נכון.

הליך גישור הוא קודם כל תהליך שנועד לעזור לצדדים המצויים במחלוקת כלשהי - להגיע להסכמות, לתובנות ובעצם לסיים את המחלוקת, בין אם המחלוקת היא במסגרת תביעה משפטית, בין אם בין צדדים שפשוט לא מדברים ביניהם כבר שנים, בין אם בנסיבות שיכולות להגיע לתביעה בבית משפט ובין אם במחלוקת שתוצאת התהליך תוביל ל"שלום בית" - ולא משנה מהי הקרבה בין הצדדים.

אחד המאפיינים הבולטים של תהליך הגישור הוא שמדובר בתהליך אנושי, המנגיש לצדדים את היכולת להשמיע את הצד שלהם, להתחשב ברצונות שלהם, לגעת ממש בכאב הפנימי שגם לא תמיד מודעים אליו, ובסופו של דבר להוביל לתוצאה שתהיה לשביעות רצונם המקסימאלי של שני הצדדים.

כך שבעצם הליך הגישור יכול להתקיים בכל תחום בחיינו ובין כל צדדים למחלוקת, פשוטה או מורכבת ככל שתהיה. גישור יכול להתקיים בין חברים או חברים לעבודה, בין עובד למעביד, בין שכנים, בין דייר לשוכר, בין אחים או הורים ובכלל בין בני משפחה שונים, בין בעלי עסקים, בין בני זוג שרוצים להתגרש ובכל אפשרות העולה על דעתכם.

מתי הכי נכון להיעזר בהליך הגישור? אין תשובה נכונה לשאלה הזו, אם תשאלו אותי תמיד נכון, אלא אם אין ברירה אחרת. מה שכן המלצה חמה היא כן לנהל הליך גישור כאשר אתם מצויים בסכסוך או מחלוקת כלשהי ו/או במצב רגשי מורכב עם דמויות שממשיכות להיות חלק נוכח בחיים שלכם, עם אנשים שאתם ממשיכים לפגוש אותם ביומיום או להתנהל מולם מטבע הדברים. גם על מנת להוביל למציאות אחרת, וגם כי במסגרת גישור אתם מבטיחים המשך תקשורת ואפילו סיכוי ממשי לשלום אמיתי. 

 אז אל תוותרו על היחסים עם הקרובים לכם. 

לשיחת ייעוץ ללא עלות מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו