utm_source=taboola&utm_medium=referral
הליך גישור מוצלח - מהו וכיצד?

הליך גישור מוצלח - מהו וכיצד?

אט אט מקבל הליך הגישור מקום תודעתי נכון, ואנשים וגופים רבים מבינים את היתרון הטמון בניהול הליך גישורי, כחלופה להליך משפטי ובכלל - ליישוב סכסוך או מחלוקת. הליך הגישור מתאים ואף רצוי, ליישוב סכסוכים ומחלוקות פרטיים, עסקיים ומשפחתיים. 


לסיים את הסכסוך בהסכמה ולא בהכרעה - יתרון המהווה את אבן היסוד בייחודו של ההליך, ע"י הליך הגישור מגיעים להסכמות המשקפות את מקסימום רצון הצדדים, תוצאה המובילה בהכרח לשביעות רצון מפתרון הסכסוך
למניעת משקעים עתידיים ולנטרול כעסים מיותרים. 

יש שהגדירו את ההליך, באופן מדויק בעיניי, כהליך המסיים את 'הסכסוך שבלב'. תוצאה הרצויה כפליים עת המדובר בצדדים, אשר המציאות או שגרת חייהם מחייבת בהמשך תקשורת ביניהם (שותפים לעבודהסביבת מגוריםילדים משותפיםבני משפחה ועוד). סיום סכסוך במסגרתו לא עוסקים בצודק או לא צודק ובמסגרתו נלקח בחשבון הצורך של השני - זאת להבדיל מסיומו של סכסוך ע"י הכרעה שיפוטית כלשהי, אשר לרוב רק צד אחד יהיה מרוצה ממנה ולא בהכרח תהא ניתנת לחיזוי מראש.

יתרון חשוב נוסף בהליך הגישור, הוא השארת הבחירה והעצמאות בידי הצדדים. בכל שלב הצדדים יכולים לבחור 'לקום וללכת' ולא להמשיך את הליך הגישור. ההליך איננו מחייב ואיננו כופה את המשך ניהולו עם ההחלטה להתחילו. בהקשר זה חשוב לציין, כי על תוכן הגישור חל חיסיון, קרי, דברים הנאמרים במסגרתו אינם יכולים לשמש את הצדדים כראייה בבית משפט, ככל וייבחרו להמשיך שם.

אחד מעקרונותיו ויתרונותיו הבולטים של הליך הגישור הוא בכך, שהצלחתו תלויה דווקא בשיתוף פעולה ובנכונות הצדדים להביא ליישוב הסכסוך. מגשר מיומן ומקצועי יצליח, לרוב, לגייס את הצדדים לשיתוף פעולה הנכון ולגישה אשר תקדם את ההליך לנקודות פתיחה משמעותיות לסיום הסכסוך - אף אם בתחילה, אחד הצדדים לא היה מעוניין כלל בכניסה להליך גישורי.


להליך הגישור יתרונות נוספים רבים כהליך בפני עצמו ליישוב מחלוקות, ביניהם ה
חיסכון בזמן, בכסף ובאנרגיות וניתן להאריך על כך רבות. אז אם החלטתם ליישב את הסכסוך במסגרת הליך גישורי, זכרו מס' כללים אשר יסייעו בהשגת המטרה ולהצלחתו של ההליך:


האמינו בהליך: קראו קצת על הליך הגישור, על התהליך ועל יתרונותיו. במפגש הראשון בדרך כלל יסביר המגשר על 
מהות ההליך וכיצד הוא עתיד להתנהל, אך בהחלט מומלץ להגיע עם ידע מוקדם ועם הבנה לקראת מה אתם הולכים ולא לחסוך בפניו בשאלות. כך גם תוכלו להיווכח עד כמה הבחירה שלכם בהליך היא אכן נכונה.

 
שתפו פעולה: 
הצלחת הגישור תלויה רבות בשיתוף פעולה שלכם ובנכונות להגיע להסכמות ולסיום המחלוקת. אל תשמרו "קלפים צמודים לחזה" ו/או "הפתעות להמשך". מידע רגיש מבחינתכם, ניתן ואף רצוי לשתף את המגשר בפגישה נפרדת ובארבע עינייםהמגשר מחויב לסודיות כלפיכם - על כל מידע שתגדירו אותו ככזה. למגשר היכולת להוביל לתובנות הנכונות ולתוצאות הרצויות לצדדים ויוכל לעשות כן, אך אם יהיה מודע לתמונה הכוללת, והנכונה, ולמירב העובדות והמידע הקשור לצדדים ולסכסוך.


עימדו בהסכמות: תהליכי גישור רבים מתקדמים דווקא ע"י הסכמות ביניים, תוך כדי ההליך, לקיומן של צעדים עבור ובין הצדדים, וחשוב כי תקיימו אותם במלואם ו
תעמדו אחר הבטחותיכם למען הצלחתו של ההליך.


עימדו במטלות: ככל ותתבקשו ל"שיעורי בית" - אל תתעלמו מהם ועשו כפי הנדרש מכם, הרבה נוטים לזלזל ולראות בזה עניין של מה בכך - זה לטובתכם. מעבר לכך שתראו רצינות ונכונות לצד השני, התנהלות זו תקדם את ההליך ותגייס את שניכם להצלחתו של הגישור.


השאירו את 'רעשי הרקע' מחוץ לחדר הגישור: לאנשים מחוץ לתהליך יש נטייה לגונן "ולעזור" באזהרות מנע כגון: "אל תסכים לכלום לפני ש..", "אל תאפשר 
Z,X .." - אמירות אשר בסופו של דבר יכולות רק להזיק להליך ולצדדים בפרט, ולרוב גם אינן נכונות ו/או כלל אינן מותאמות לחשש המניע. החלטתם להיכנס להליך - היו שם באמון מלא ובנכונות כנה.  


הגיעו פנויים: סיימו שיחות חשובות 'ו
סגירת פינות' בטרם תחל פגישת הגישור. אל תקבעו פגישות גישור במועדים לחוצים או בסמוך לפגישות אחרות שעליכם לצאת אליהן בזמן מדויק. היו, ככל הניתן, פנויים מחשבתית במהלך פגישת הגישור, על מנת שתוכלו להפיק ממנה את המיטב ואת המירב בזמן המוקצב לה. 

לפני  הכל ולמען הכל - חשבו כיצד תרצו שיראה עתידכם בסיום ההליך וכל שכן עם הצד השני בחייכם. לשיחת ייעוץ ללא עלות לגישור משפחתי, גישור לגירושין או לגישור עסקי משפחתי - מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו
בהצלחה.