utm_source=taboola&utm_medium=referral
14 Jan
14Jan

הם הגיעו אליי ברגשות מעורבים, במתיחות שהורגשה עוד בשיחה הטלפונית אבל עם הבנה שמכאן מחליטים על איך ייראה העתיד בנפרד.. "עם כל הכאב שבזה אבל עם ידיעה שלפחות ניסינו".  

הם שיתפו שהם ניסו לעבוד על הזוגיות אבל זה לא הלך והגיעו להבנה שזהו, הגיע הזמן להפריד בתים ורגשות. ברגעים כאלה, עם כאב קטן בלב, אני תמיד תוהה האם הם באמת ניסו ואיך, מה בדיוק נעשה שם, אבל ברגע שזוג בוחר בי כמגשרת על מנת להגיע להסכם גירושין, אני עוצרת את היועצת הזוגית שבי ומזיזה אותה הצידה (היא תתעורר במקומות הנחוצים לטובת טיב הקשר ביניהם לאחר הפרידה ורק אם זה יתקבל בברכה מבחינתם). 

בתחילת תהליך חשוב לי שהזוג ירגיש כמה משמעותי התהליך הזה עבורם ועבור ילדיהם - בכך שבחרו בתהליך של גישור, בעל אופי תהליכי ולא אופי משפטי או טכני. אני מבהירה שאני אמנם כעו"ד בהכשרתי מגיעה עם הידע המשפטי, אך התהליך איתי איננו בעל אופי משפטי כלל וכלל. 

מי שבוחר בי כמגשרת (אם לא הבין את זה כבר קודם :)) מבין כבר בתהליך - שקורה פה משהו מבפנים אצל כל אחד ולא רק על פני השטח, המחשבות והדעות שהגיעו איתם משתנות, שמכאן הם יוצאים עם מקסימום הבנה למציאות החדשה, עם התבוננות בלתי פוסקת בטובת הילדים ובטובתם שלהם - יגיע היום שכל אחד מהם יהיה בזוגיות חדשה, יקים משפחה וכל ההחלטות שיקבלו כעת ישפיעו באופן מלא על איך שייראו חייהם בהמשך, על איכות חייהם, על איך שהם ירגישו, יתנהלו, על איך שירגישו ילדיהם, על ההתפתחות האישית והרגשית של הילדים מקטן ועד גדול... ולא רק ההחלטות ישפיעו - אלא גם הדרך שבה הם יקבלו אותן. 

בסיום הפגישה, הכאב לא נעלם, אך ירידת המתיחות בהחלט הורגשה.. הם מבינים יותר שהבחירה שלהם בתהליך גישור על פני בימ"ש היא משמעותית, ולמרות שהם לא ביחד הם עדיין צריכים להיות האחד בשביל השנייה והדדיות היא שם המשחק.. ומעל הכל - מבינים שלהיות במתיחות סביב "מי ישיג מה ואיך" לא יהיה חלק מהתוכן שידובר כאן איתי ולא ישקף את אופי התהליך. 

אני לא מנהלת מלחמה ולא תחרות. זו הסיבה שההערכה שלי כלפיי זוגות שמגיעים אליי ובוחרים בתהליך איתי היא גבוהה - כי בכך הם אומרים לא למלחמה, כן לעבודה על הלב, כן להתמודדות עם הקושי/אגו/פגיעה ומה שקיים שם.. העבר לא מתבטל לנגד עיניהם ונרקמת לה משמעות הדדית לעתיד שלהם ושל ההורה של ילדיהם ויוצאים מוכנים יותר לעתיד החדש שבפתח. 

אז אם אתם מכירים זוגות לקראת פרידה - חזקו אותם לכיוון תהליך גישור לגירושין, תהיו הדמות המשמעותית שהשפיעה על גורל עתידם ועתיד ילדיהם.

גישור לגירושין - שליחות למשפחה

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.